Wednesday, 7 September 2016

INFO PENTING UNTUK MEREKA YANG TENGAH DIET

INFO PENTING UNTUK MEREKA YANG TENGAH DIET!!


1. Makanan kekacang 

Endamame dan tauhu adalah contoh makanan protien yg sihat ia membantu meningkatkan metabolisma dan menurunkan peratusan lemak.



2.Cuka Epal


Ia menggunakan Acid untuk membantu badan anda memecahkan lemak yang berlebihan.



3.Telur


Telur juga merupakan sumber protien seimbang yang sangat baik untuk membantu anda membakar lemak berlebihan. Ia juga dapat menahan otot semasa anda kehilangan berat badan.



4.Cili 


Lagi pedas Cili itu Lagi bagus kesannya. Ia merupakan makanan pembakar lemak yang boleh meningkatkan metabolisma Dan membantu membakar kalori.



5.Daging yang tidak berlemak 


Lemak pada daging itik dan ayam mesti dibuang, contohnya membuang dahulu kulit pada daging sebelum dimasak. Ia adalah satu makanan yang terbaik untuk pembakaran lemak kerana tubuh anda menggunakan lebih banyak kalori untuk mencerna. Pastikan anda sentiasa memilih dada ayam tanpa kulit untuk hasil yang terbaik.



6.Buah-buahan jenis limau


Buah-buahan jenis limau terbukti membantu meningkatkan tahap insulin dalam badan. Ia juga membantu anda merasa kurang lapar. Buah lemon dan oren mengandungi serat,rendah kalori dan kadar air yang tinggi membantu mengurangkan berat badan anda.



7.Sayur-sayuran dan Buah-buahan yang sihat


Pengambilan sayur dan buah-buahan adalah penting dalam pola pemakanan sihat. Ini adlah penting dalam pola pemakanan sihat. Ini kerana buah dan sayur mengandungi pelbagai zat galian, vitamin dan serat yang amat diperlukan badan. Selain itu ia juga bebas kolestrol serta mempuyai kandungan lemak dan kalori yang mudah. Minum banyak air juga boleh membantu membakar lemak dan menurunkan BMI anda.